Virksomhed: Kalundborg entreprenørservice
Branche: Kommunal drift og service
Udfordring: Krav om hurtig effektivisering ifbm. kontrolbud
Løsning: Synliggørelse og accept af nuværende arbejdsform banede vejen for forandringer
Virksomhed: Kalundborg entreprenørservice
Branche: Kommunal drift og service
Udfordring: Krav om hurtig effektivisering ifbm. kontrolbud
Løsning: Synliggørelse og accept af nuværende arbejdsform banede vejen for forandringer
Charlotte Fredskov, Kalundborg Entreprenørservice
Opgaven involverede alle ca. 60 ansatte i Entreprenørservice.
Organisationen var udfordret på flere områder og der var stort behov for en proces, der sideløbende med kontrolbuddets udarbejdelse, arbejdede med at styrke medarbejdernes forandringsparathed, samt beskrive og udvikle metodegrundlaget i forhold til de det nye kvalitetsgrundlag.
Endelig arbejde strategisk, ledelsessparring og udarbejde anbefalinger i forhold til ny organisation og ny organisering.
Der skulle skabes en “brændende platform” i organisationen på alle niveauer.
Organisationen var ikke vant til at arbejde efter mål og standarder. Den enkelte var i flere områder overladt til sig selv og sin måde at løse opgaverne på.
Der skulle opnås markante effektiviseringsforbedringer på meget kort.
Der skulle arbejdes meget med kontrolbuddets “bløde” del, hvor udbyder havde indarbejdet visionsog strategielementer.
Løsninger udviklet med udgangspunkt i T&P kompetencehjul i tæt samarbejde med kunden.
Opgavens udfordringsmiks og den meget korte tid der var til opgaven, var en betydelig udfordring.
Løsningen blev få seminarer hvor vi billedliggjorde og skabte accept af organisationens arbejdsform de sidste 5 år.
Dette blev sat op mod et billede af kravene til udvikling for at kunne gøre sig forhåbninger om at vinde udbuddet.
Der blev skabt markante resultater: